Viestinnän suunnittelu
Autamme yritystäsi viestinnässä aina alkumetreiltä asti. Viestinnän suunnittelun tarkoituksena on parantaa yrityksen ulkoista viestintää niin, että se näkyy suoraan myös liiketoiminnallisessa tuloksessa. Lähdemme liikkeelle viestintätilanteen kartoituksesta, josta etenemme viestintäsuunnitelman laatimiseen sekä lopulta itse viestinnän tekemisen aloittamiseen.
Esimerkki viestinnän suunnittelemisen vaiheista:
- Lähtötilanteen kartoitus (miten viestintää on tehty, miten se on onnistunut, mitä kehitettävää viestinnässä on?)
- Viestintäsuunnitelma (yritykselle tehdään yksilöllinen suunnitelma, jossa määritellään muun muassa tavoitteet, kohderyhmät, kanavat, roolit ja mittarit (esim. tavoittavuus, kuinka paljon maksaisi saada sama näkyvyys mainostamisella).
- Suunnitelman hyväksyntä ja viestinnän tekemisen aloittaminen
Viestinnän tekeminen
Viestintää tekevät kaikki, mutta kaipaisiko yrityksesi ulkopuolisen asiantuntijan sparrausapua tai uusia ideoita esimerkiksi sosiaaliseen mediaan? Meiltä onnistuu niin teksti-, kuva- kuin videosisällöntuotanto yrityksesi somekanaviin sekä markkinointikirjeet tai lehdistötiedotteet. Meillä on kokemusta niin iltapäivälehtien kuin maakuntalehtien palstojen valloittamisesta.
Esimerkkejä viestinnän tekemisestä:
- Uuden tuotteen/palvelun esittely somessa
- Lehdistötiedotteen tekeminen ja jakelu haluttuihin kohdemedioihin
- Markkinointikirjeen luominen, tekeminen ja jakelu
- Yritystarina nettisivuille ja someen
- Henkilötarina nettisivuille ja someen
- Vaaliviestintä
Viestintäkoulutukset
Oletko hukassa viestintämaailman myllerryksessä vai olisiko kenties aika päivittää vuorovaikutusosaaminen 2010-luvulle?
Comgardenin asiantuntijat tietävät uusimmat keinot ja välineet esimerkiksi sosiaalisessa mediassa toimimiseen, digitaalisuuden hyödyntämiseen lehdistön kanssa sekä henkilökohtaisen tai koko työyhteisön vuorovaikutusosaamisen kehittämiseen.
Esimerkkejä koulutuksistamme:
- Some-koulutukset
- Lehdistösuhdekoulutukset
- Vuorovaikutuskoulutukset
- Henkilöstön asiakaspalvelukoulutukset
SPECIAL: Kriisiviestintä
Kaikki viestivät nykypäivänä, mikä tarkoittaa myös sitä, että tieto leviää entistä nopeammin niin Suomessa kuin maailman laidalta toiselle. Onko yrityksesi varautunut mahdollisen kriisin viestintää?
Kriisit ovat valitettavia, mutta myös usein niin yllättäviä, että selkeät suunnitelmat on tärkeä olla valmiina jo ennakkoon. Mekään emme ole selviytyneet ilman kriisiviestintää ja nyt haluammekin jakaa kokemuksemme ja osaamisemme muidenkin käyttöön.
Esimerkki kriisiviestinnästä:
- Lähtötilanteen kartoitus (onko ollut aikaisempia kriisejä, miten ne on hoidettu, mitä kokemuksia on jäänyt)
- Kriisiviestintäsuunnitelma (roolitus, toimenpiteet ennen kriisiä, sen aikana ja sen jälkeen, mitä viestitään yrityksen sisällä, mitä viestitään ulos, mikä on viranomaisten rooli, kriisiapu)
- Comgarden auttaa tarvittaessa kriisin aikana viestinnän tekemisessä
SPECIAL: Livestriimaus ja webinaarit
Meiltä saat sekä tuotannon, kuvauksen että juontopalvelut kaikenkokoisiin livestriimauksiin ja webinaareihin vankalla kokemuksella. Olemme tehneet striimausyhteistyötä esimerkiksi Suomen MM-rallin eli Neste Rallin kanssa. Livestriimaus tai webinaari mahdollistaa esimerkiksi etäopiskelun tai -työskentelyn tehokkaasti paikasta ja webinaarien osalta myös ajasta riippumatta.
SPECIAL: Tilaisuuksien järjestäminen
Olemme erikoistuneet erilaisiin viestintään liittyvien tilaisuuksien järjestämiseen ja toteuttamiseen. Järjestämme vuosien ammattitaidolla esimerkiksi kaiken kokoiset lehdistö- ja esittelytilaisuudet sekä lanseeraustilaisuudet.