Kriisiviestintä
comgarden_communication_jungle

Kriisiviestintä

Kriisiviestintää tarvitaan yleensä organisaatiota kohtaavissa kohuissa tai kriiseisssä. Kohuissa organisaation maineeseen kohdistuu uhka, kun taas kriisissä on kyse henkilö- tai omaisuusvahingoista. Molempiin on syytä varautua, sillä tilanteen ollessa päällä harkittujen ja suunnitelmallisten toimenpiteiden rakentaminen sekä toteuttaminen on haastavaa.

Pikaohjeet: miten toimia kohun tai kriisin kanssa?

  • Kohuja/kriisejä voi olla vaikea, jopa mahdotonta hallita – ole siis mukana siellä, missä sidosryhmätkin
  • Ennakoi mahdollisia tilanteita jo etukäteen
  • Tee kriisiviestintäsuunnitelma ja pidä se ajan tasalla
  • Simuloi erilaisia kohu-/kriisitilanteita
  • Hyvä maine tuo puskuria – muista viestiä myös positiivisista asioista aktiivisesti!
  • Reagoi heti. Ulostulot kuitenkin harkitusti ja vain faktojen kanssa
  • Kaikesta saa nykyään screenshotin, käyttäydy sen mukaan
  • Julkiset ulostulot vain yhden tai muutaman henkilön kautta

Katso myös tiivistelmä kriisiviestinnän koulutuksestamme!

Lisätietoja:
Sami Kolsi
050 560 7293
sami.kolsi@comgarden.fi

 

Tule käymään

Ota yhteyttä

Comgarden Oy
2812218-1

Kauppakatu 28 A 1 
40100 JYVÄSKYLÄ

Puh. 0505607293

info@comgarden.fi

Seuraa meitä facebookissa